Vår verksamhet

Landala förskola ligger belägen i centrala Göteborg med tillgång till mycket kollektivtrafik. Vi är en liten fristående förskola som startade 1984.
Vi har plats för 20 barn och har inskolningar av nya barn löpande under året.
Vi har uppdelade barngrupper baserat på ålder och har även uppdelat verksamhetens lokaler för att anpassa dessa grupper. Vi har en storbarnsgrupp för 3-6 åringar och en småbarnsgrupp för 1-2 åringar.

Vi använder oss av Tyra för att dokumentera hur barnens tid hos oss ser ut med hjälp av video och bilder, viktig information som ni föräldrar bör veta samt annan information som är bra att veta.

Äldre barnens miljö.

Yngre barnens miljö

Vår gård

Vår gård har vi gemensamt med den kommunala förskola mitt emot. Det är en stor gård med mycket lekmaterial att utforska!
Det finns gungor, rutschkana, två sandlådor varar en med solskydd, cykelbana, klätterställning, ett  litet skogsparti där man kan leka i och mycket mer.
Den är anpassad för både stora och små barn med öppna ytor som ger en god uppsikt över barngruppen för oss pedagoger.